New York

یکی از مباحث بسیار مهیج و حیرت‌آور بررسی آناتومی زانو است که فوق‌العاده چشم‌نواز و لذت‌بخش است و دست زیبای خداوند هنر خیره‌کننده‌ای در این مورد خلق فرموده است. ابتدا جالب است بدانید که زانو بدون هیچ حمایت استخوانی پایدار مانده است یعنی علیرغم تحمل وزن و حرکت درجه‌ات مختلف بخصوص خم وراست شدن کامل از حمایت بافت سخت استخوان محروم است بطوریکه برخلاف مفصل لگن که شبیه گوی داخل حفره است یک سطح نیم‌دایره روی یک سطح صاف قرار گرفته و نه‌تنها در موقع ایستادن تعادل را برقرار می‌کند بلکه حرکت در جهات مختلف را نیز همراه با حفظ تعادل فراهم می‌کند. حال این سؤال پیش می‌آید که این حرکات و پایداری حین حرکات و ایستادن با چه چیزی حاصل می‌شود و حتی حین دویدن، پریدن، کوهنوردی وجهش، زانو دچار دررفتگی نمی‌شود. حیرت‌زده می‌شوید اگر بدانید که این مهم فقط توسط بافت نرم اطراف زانو و داخل زانو مهیا می‌گردد که شامل لیگامانها، منیسک ها تاندون‌ها، عضلات و حتی غضروف‌ها می‌باشد که با هماهنگی سیستم عصبی و تعادلی مغز می‌توانند این پدیده اعجاب‌آور را خلق کنند و زمانی اهمیت آن‌ها هویدا می‌گردد که یکی از این عناصر آسیب ببینند که در آنصورت هم حرکت مختل می‌شود هم تعادل حین حرکت مشکل پیدا می‌کند وهم درد ایجاد می‌شود. حال با فهم بخش کوچکی از این خلقت بی‌نقص پی به قدرت ذات لایتناهی می‌بریم و از طرفی می‌توان متوجه شد که بهترین راه سپاسگزاری و حفظ این نعمت بی‌بدیل ورزش منظم و صحیح اصولی است تا عناصر اطراف زانو و داخل زانو تقویت شود و کارایی آن‌ها افزون گردد.

پرسش و پاسخ

پرسش های خود را در زمینه مسائل مرتبط با این صفحه در اینجا مطرح کنید. با عضویت و ورود به سایت نیازی به تکمیل فیلدهای فرم نخواهید داشت.

در صورتی که قبلا در ربات عضو شده اید، می توانید با وارد کردن شناسه ای که ربات به شما می دهد یا نام کاربریتان در پیام رسان تلگرام، پاسخ به پرسش خود را در ربات دریافت کنید.

ربات تلگرام خدمات بی نظیری ارائه می دهد؛ یکی از این خدمات امکان ارسال پرسش به عموم متخصصین یک رشته وهمچنین ارسال پرسش به یک فرد یا مرکز خاص است. به سادگی با آی دی:

@tebdirbot

ویا فشردن دکمه زیر عضو شوید: