New York

پلیکا یکی از علل درد زانو است. پلیکا درواقع یک باند فیبروتیک در اطراف زانو می‌باشد که حین حرکت زانو باعث درد می‌شود. اما علت ایجادان چیست؟ گفته می‌شود ناشی از ضربه ناگهانی به زانو است مثلاً کنار زانو به لبه میز یا حین ورزش زانو به زانو بخورد. پس‌ازآن ابتدا درد ناگهانی و موقت که حتی بیمار ممکن است آن را به خاطر نیاورد ولی به‌مرور درد مبهم ایجاد می‌شود البته بخصوص حین حرکت خم کردن زانو یک درد تیز بوجود میاید و کم‌کم برشدت آن افزوده می‌گردد. با لمس کنار زانو و کشکک این درد تشدید می‌شود و حتی احساس رد شدن یک باند از زیر دست حس می‌شود. به‌هرحال این عارضه اگرچه ممکن است اذیت کننده باشد ولی خطرناک نیست و درمان‌پذیر است. درمانان از دارودرمانی تا تزریق موضعی یک ضدالتهاب تا فیزیوتراپی است البته درنهایت در صورت عدم پاسخ به درمان باید جراحی ارتروسکوپی انجام شود کهان باند مزاحم برداشته می‌شود. به امید تندرستی همه عزیزان شاد باشید.

پرسش و پاسخ

پرسش های خود را در زمینه مسائل مرتبط با این صفحه در اینجا مطرح کنید. با عضویت و ورود به سایت نیازی به تکمیل فیلدهای فرم نخواهید داشت.

در صورتی که قبلا در ربات عضو شده اید، می توانید با وارد کردن شناسه ای که ربات به شما می دهد یا نام کاربریتان در پیام رسان تلگرام، پاسخ به پرسش خود را در ربات دریافت کنید.

ربات تلگرام خدمات بی نظیری ارائه می دهد؛ یکی از این خدمات امکان ارسال پرسش به عموم متخصصین یک رشته وهمچنین ارسال پرسش به یک فرد یا مرکز خاص است. به سادگی با آی دی:

@tebdirbot

ویا فشردن دکمه زیر عضو شوید: