New York

ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV، ویروسی است که بیشتر از همه در زمان آمیزش جنسی و یا از طریق تماس مستقیم پوستی بین افراد انتقال می‌یابد. اکثر بیماران در زمانی که دچار این عفونت هستند از این موضوع بی‌اطلاع می‌باشند زیرا در بدن آن‌ها علائم یا مشکلات بهداشتی ایجاد نمی‌شود.
اما در برخی از موارد، انواع خاصی از HPV می‌توانند سبب زگیل معمولی مثلاً در پوست دست‌وپا شوند. بعضی انواع دیگر می‌توانند سبب زگیل‌های تناسلی شوند و بعضی انواع نیز می‌توانند ضایعات پیش سرطانی یا سرطان ایجاد نمایند.
نوعی از این ویروس که HPV تناسلی می‌باشد در طی آمیزش جنسی از راه مهبل یا مقعد از شخصی به شخص دیگر پخش می‌شود. این ویروس می‌تواند از راه آمیزش جنسی از راه دهان هم منتقل شود. انواع تناسلی می‌توانند ناحیه تناسلی زنان ازجمله بخش بیرونی مهبل و گردن رحم و همچنین ناحیه تناسلی مردان را آلوده کنند.

سرطان‌های مرتبط با HPV:

1) سرطان گردن رحم: تمام سرطان‌های گردن رحم در اثر عفونت HPV ایجاد می‌شود. در زنان آلوده به HPV، سیگار خطر سرطان گردن رحم را افزایش می‌دهد. اگرچه تقریباً تمام سرطان‌های گردن رحم توسط HPV ایجاد می‌شود، اکثر عفونت‌های HPV تناسلی باعث ایجاد سرطان نمی‌شوند.
2) سرطان‌های دهان و زبان و حلق: تغییر در رفتار جنسی، ازجمله افزایش درآمیزش جنسی از راه دهان، یکی از دلایل این افزایش می‌باشد.
3) سرطان آلت تناسلی مردانه
4) سرطان مهبل
5) سرطان مقعد: می‌تواند با علائمی مانند خونریزی از مقعد، درد، ناراحتی و خارش اطراف مقعد، برجستگی‌های کوچک اطراف مقعد (که ممکن است با بواسیر اشتباه شود)، بی‌اختیاری مدفوع، ترشحات ژله‌ای مانند از مقعد و یا زخم اطراف مقعد ظهور یابد.
احتمال بروز سرطان مقعد در افرادی که از طریق مقعد مقاربت داشته‌اند، افزایش می‌یابد. تضعیف سیستم ایمنی و مصرف سیگار نیز می‌تواند خطر پیدایش سرطان مقعد را افزایش دهد.

پیشگیری

با واکسیناسیون به‌موقع می‌توان از بسیاری از این سرطان‌ها پیشگیری به عمل آورد. این واکسن در ایران موجود می‌باشد.

پرسش و پاسخ

پرسش های خود را در زمینه مسائل مرتبط با این صفحه در اینجا مطرح کنید. با عضویت و ورود به سایت نیازی به تکمیل فیلدهای فرم نخواهید داشت.

در صورتی که قبلا در ربات عضو شده اید، می توانید با وارد کردن شناسه ای که ربات به شما می دهد یا نام کاربریتان در پیام رسان تلگرام، پاسخ به پرسش خود را در ربات دریافت کنید.

ربات تلگرام خدمات بی نظیری ارائه می دهد؛ یکی از این خدمات امکان ارسال پرسش به عموم متخصصین یک رشته وهمچنین ارسال پرسش به یک فرد یا مرکز خاص است. به سادگی با آی دی:

@tebdirbot

ویا فشردن دکمه زیر عضو شوید:
من خانمی ۴۵ساله هستم اردیبهشت ماه ناشنوایی ناگهانی گرفتم .به طوری که شنوایی ام صفر بود چهار جلسه تزریق کورتون داشتم،البته کورتون خوراکی هم مصرف میکردم،۳۰ درصد شنوایی ام برگشته ولی صداهای داخل گوشم هنوز هست وخیلی اذیت میشوم.اصلا جای شلوغ وپر سرو صدا نمیتوانم بروم. آیا درمانی برای صداهای داخل گوشم هست؟ فریبا محمودیهساعت:۲۳:۳۹:۱۱ / تاریخ:۱۳۹۷/۰۵/۲۸در پاسخ به: زهره طاه... / آیاشما کاشت...