New York

نور خورشید و اشعه‌هایش بیشترین تأثیر را در پیری زودرس پوست و ابتلا به سرطان پوست دارند. برای پیشگیری از روبه‌رو شدن با مشکلات پوستی نظیر کک‌ومک، لک‌های پوستی، انواع چین‌وچروک و سرطان پوست، سعی کنید همواره در طول روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، استفاده از این کرم صرفاً برای تابستان و روزهای گرم نیست، در تمامی فصول و حتی روزهای ابری هم بایستی از این کرم برای محافظت از پوست استفاده کرد. شاید هنوز افرادی باشند که استفاده از این کرم را خیلی جدی نگرفته و یا استفاده از آن را تنها در فصل تابستان مهم می‌دانند، با این مطلب همراه باشید تا شما را با ۱۱ دلیلی که باید برای استفاده از ضد آفتاب بدانید آشنا کنیم

۱- از شما در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت می‌کند.

۲- از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

همه خانم‌ها دوست دارند ظاهری جوان و پوستی درخشان و سالم داشته باشند و این یک دلیل قانع‌کننده برای استفاده مستمر از کرم‌های ضد آفتاب است. ضد آفتاب‌ها همانند یک سپر از پوست شما در برابر عوامل ایجادکننده چین‌وچروک و خط‌های ریز روی صورت محافظت می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که افراد کمتر از ۵۵ سالی که درگذشته از کرم ضدآفتاب استفاده کرده‌اند ۲۴ درصد کمتر از بقیه افراد علائم پیری و چین‌وچروک پوست را تجربه می‌کنند.

۳- ریسک ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد زیر ۵۵ سال که از سنین پایین از ضدآفتاب برای زیبایی استفاده کرده‌اند، منفعت زیادی به پوست خود رسانده و سلامتی را به آن هدیه داده‌اند. از ضد آفتاب با اس پی اف های مختلف به‌صورت روزانه و مرتب استفاده کنید تا ریسک ابتلا به انواع سرطان پوست مخصوصاً سرطان ملانوما را در بدن خود کاهش دهید. این سرطان بدترین نوع سرطان پوست است که می‌تواند خانم‌ها بخصوص کسانی که بین ۲۰ تا ۳۰ سال سن دارند را تهدید کند.

۴- احتمال لک شدن پوست را کاهش می‌دهد.

با زدن ضدآفتاب از ایجاد لک‌های پوستی جلوگیری کنید، کرم‌های ضد آفتاب پایه و اساس روش‌های لک‌های پوستی به شمار می‌روند. ضدآفتاب همچنین از ایجاد جوش‌های پوستی هم جلوگیری می‌کند.

۵- از آفتاب‌سوختگی جلوگیری می‌کند.

آفتاب‌سوختگی پوست را ضعیف می‌کند و از عوارض آن می‌توان به تورم، قرمزی، کهیر، خارش و گاهی تاول اشاره کرد. همه این عوارض ناشی از نفوذ اشعه‌های پرضرر آفتاب به پوست می‌باشد. تاول‌ها می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان‌های پوستی را افزایش دهند.

۶- از خطرات برنزه کردن پوست می‌کاهد.

برنزه کردن پوست با آفتاب باوجود داشتن ضررهای زیاد و گفته شدن آن‌ها بازهم موردعلاقه عده‌ای از خانم‌ها می‌باشد. برنزه کردن صد در صد بدون خطر نیست و آسیب‌های زیادی به پوست شما وارد می‌کند ولی شما می‌توانید با استفاده از ضدآفتاب های مناسب برای این کار میزان خطر اشعه‌های آفتاب را به پوست کاهش دهید. فراموش نکنید ضدآفتاب حتماً بایستی هرچند ساعت یکبار مجدد به پوست زده شود. هربار نیاز به پاک کردن پوست نیست و شما می‌توانید ضدآفتاب را روی ضدآفتاب قبلی استفاده کنید.

۷- سلامت پوست را تضمین می‌کند.

پروتئین‌های پوست مانند کلاژن، کراتین و الاستین با کرم‌های ضدآفتاب محافظت می‌شوند. این پروتئین‌ها برای داشتن پوستی صاف و سالم مورد نیاز است..

۸- از آن به‌جای کرم‌های آرایشی استفاده کنید.

امروزه کرم‌های ضدآفتاب نه‌تنها برای جلوگیری از آسیب اشعه‌ها به پوست هستند بلکه بعضی از انواع آن‌ها به‌نوعی کرم‌های آرایشی نیز برای پوست محسوب می‌شوند. کرم‌های ضدآفتاب رنگی می‌توانند جای کرم پودری که خانم‌ها اغلب استفاده می‌کنند را بگیرند.

۹- شما حق انتخاب زیادی از بین انواع مختلف ضدآفتاب را دارید.

۱۰- مدل‌های ضدآب برای محافظت هنگام شنا کاربرد دارد.

بسیاری از کرم‌های ضدآفتاب به‌صورتی طراحی شده‌اند که برای شنا یا مواقعی که تعریق زیاد است بسیار مناسب هستند.

۱۱- ضدآفتاب ها حفاظت بیشتری نسبت به لباس‌های آستین‌بلند دارند.

شما نمی‌توانید خود را از اشعه‌های مضر خورشید با پوشیدن یک لباس پوشیده محافظت کنید. اشعه‌های مضر آفتاب می‌توانند از پارچه‌ها مخصوصاً اگر پارچه خیس باشد به‌خوبی عبور کرده و به پوست آسیب برسانند. پس مواقعی که آفتاب می‌گیرید زیر لباس خود هم از لایه‌ای ضدآفتاب برای پوست استفاده کنید.

پرسش و پاسخ

پرسش های خود را در زمینه مسائل مرتبط با این صفحه در اینجا مطرح کنید. با عضویت و ورود به سایت نیازی به تکمیل فیلدهای فرم نخواهید داشت.

در صورتی که قبلا در ربات عضو شده اید، می توانید با وارد کردن شناسه ای که ربات به شما می دهد یا نام کاربریتان در پیام رسان تلگرام، پاسخ به پرسش خود را در ربات دریافت کنید.

ربات تلگرام خدمات بی نظیری ارائه می دهد؛ یکی از این خدمات امکان ارسال پرسش به عموم متخصصین یک رشته وهمچنین ارسال پرسش به یک فرد یا مرکز خاص است. به سادگی با آی دی:

@tebdirbot

ویا فشردن دکمه زیر عضو شوید: