New York
ایبوپروفن یک داروی ضدالتهاب غیراستروئیدی است که به‌طور عادی بیشتر برای درمان دردهای خفیف و متوسط، تب و التهاب در کودکان استفاده می‌شود، بر اساس شواهد موجود استفاده کوتاه‌مدت از ایبوپروفن برای مدیریت درد و تب در نوزادان 3 تا 6 ماهه که وزن آن‌ها بیشتر از 5 کیلوگرم است مؤثر و ایمن است. مقدار مصرف ایبوپروفن باید بر اساس وزن باشد و برای به حداقل رساندن خطر ابتلا به سمیت کلیوی مهم است اطمینان حاصل شود که نوزاد به‌اندازهٔ کافی هیدراته شود.

استفاده کودکان از ایبوپروفن به‌خوبی شناخته‌شده است

اثربخشی و ایمنی ایبوپروفن در کودکان و بزرگسالان به‌خوبی شناخته‌شده است، ایبوپروفن به‌عنوان داروی OTC در بسیاری از کشورها تأیید شده است ولی در برخی از کشورها مانند انگلستان و استرالیا تأیید نشده است. ابتدا باید یک رویکرد مبتنی بر وزن برای تعیین اینکه آیا استفاده از ایبوپروفن مناسب است یا خیر اتخاذ شود و سپس مقدار مصرف مناسب را برای فرد محاسبه کرد. نباید از حداکثر مقدار مصرف روزانه تجاوز کرد و باید سابقه بیمار و موارد منع مصرف ایبوپروفن را با دقت در نظر گرفت. استفاده از ایبوپروفن در درمان آرتروسکوپی پروتئینی مجاز در نوزادان به‌خوبی تشریح شده است و بیشتر موردبحث نیست.

هیچ رابطه‌ای بین سن و فارماکوکنیتیک ایبوپروفن وجود ندارد

هیچ ارتباطی بین سن و فارماکوکنیتیک ایبوپرفن در مطالعات بالینی داروهای خوراکی، رکتال یا وریدی در سراسر طیف وسیعی از علائم وجود نداشت. به‌عنوان‌مثال در یک مطالعه بررسی تأثیر سن بر خواص فارماکوکنیتیک و اثرات ضد تب ایبوپروفن خوراکی ( 8 میلی‌گرم بر کیلوگرم ) در 49 شیرخوار و کودک 3 ماه تا 10 سال، هیچ رابطهٔ معناداری بین سن و فارماکوکنیتیک ایبوپروفن وجود نداشت.

مدیریت مسیر بر کارایی تأثیر می‌گذارد

پارامترهای فارماکوکنیتیک ایبوپروفن تجویزشده در بین زیرگروه‌های مختلف سنی اطفال کم‌تر از یکسال تفاوتی نمی‌کند بااین‌حال، ریزش دهانه در مواردی که استفاده از ایبوپروفن رکتال ضروری است یک نگرانی بالینی مهم است. زیرا این امر موجب تحویل ناقص دوز و اثربخشی ضعیف می شود، علاوه بر این در مقایسه فارماکوکینیتیک ایبوپروفن خوراکی با رکتوم در بزرگسالان، تزریق رکتوم با جذب پایینی همراه بود و بیواکی والانس نسبی آن 63% بود. این نتایج نشان می دهند که باید ایبوپروفن هر زمانی که ممکن بود به صورت خوراکی تجویز شود. مسیر رکتال هم همراه با آن برای زمانی که مسیر خوراکی را نمی توان مورد استفاده قرار داد ذخیره می شود.

دریافت پیام‌های خانگی

درمان کوتاه‌مدت با استفاده از ایبوپروفن برای درمان درد و تب در نوزادان 3 تا 6 ماهه‌ای که وزنی بین 5 تا 6 کیلوگرم دارند به نظر می‌رسد که مؤثر و ایمن باشد. هنگامی‌که از ایبوپروفن برای درمان کودکان این گروه سنی استفاده می‌کنیم مهم است که:
1) میزان مصرف دارو را بیشتر بر اساس وزن بدن قرار دهید تا سن
2) از حداکثر دوز تجمعی روزانه 30 تا 40 میلی‌گرم بر کیلوگرم تجاوز نکند (به‌عنوان تک‌دوز 5 تا 10 میلی‌گرم بر کیلوگرم روزانه 3 تا 4 مرتبه توصیه می‌شود)
3) هر زمانی که ممکن است ترجیحاً از مسیر خوراکی استفاده شود تا رکتال
4) اطمینان حاصل کنید که نوزاد به‌اندازه کافی هیدراته باشد
5) به‌دقت تاریخچه بیمار و موارد منع مصرف را بررسی کنید به‌خصوص آن‌هایی که با افزایش خطر آسیب کلیوی همراه هستند
6) والدین و مراقبین کودک در مورد حداکثر دوز روزانه، به‌خصوص زمانیکه از فرم‌های متعدد دوز مانند سوسپانسیون یا شیاف ایبوپروفن و استامینوفن به‌طور همزمان استفاده می‌کنند آموزش ببینند.

پرسش و پاسخ

پرسش های خود را در زمینه مسائل مرتبط با این صفحه در اینجا مطرح کنید. با عضویت و ورود به سایت نیازی به تکمیل فیلدهای فرم نخواهید داشت.

در صورتی که قبلا در ربات عضو شده اید، می توانید با وارد کردن شناسه ای که ربات به شما می دهد یا نام کاربریتان در پیام رسان تلگرام، پاسخ به پرسش خود را در ربات دریافت کنید.

ربات تلگرام خدمات بی نظیری ارائه می دهد؛ یکی از این خدمات امکان ارسال پرسش به عموم متخصصین یک رشته وهمچنین ارسال پرسش به یک فرد یا مرکز خاص است. به سادگی با آی دی:

@tebdirbot

ویا فشردن دکمه زیر عضو شوید: